EDUKACIJA O DOSTUPNIM SOCIJALNIM USLUGAMA– POPRATNA MJERA PROJEKTA „HUMANITARNI PAKET ZA SLAVONIJU I POUNJE“

Edukacija o dostupnim socijalnim uslugama održana je u Vinkovcima (Hotel Villa Lenije, ul. Hansa Dietricha Genschera 3, 32100 Vinkovci), u razdoblju od 23. – 24. siječnja 2019. godine, a pružatelj usluge edukacije je Lokalna agencija za razvoj Vjeverica d.o.o pod čijoj je organizaciji predavanja održao g. Saša Užarević, sveučilišni specijalist za ljudska prava.

Na edukaciji je sudjelovalo ukupno 19 djelatnika i volontera prijavitelja projekta, GDCK Županja i partnerskih organizacija; HCK, GDCK Vinkovci, GDCK Vukovar, GDCK Ilok, GDCK Slavonski Brod, GDCK Nova Gradiška i GDCK Novska. Edukaciji je prisustvovao i predsjednik društva Crvenog križa Vukovarsko – srijemske županije, dr. Mato Karalić. 

Edukaciji nisu prisustvovali partnerske organizacije GDCK Hrvatska Kostajnica i GDCK Dvor.

Sukladno programu edukacije, nakon okupljanja i prijave sudionika gđa. Marija Dugalić, ravnateljica GDCK Županja, g. Mato Karalić, predsjednik društva Crvenog križa Vukovarsko – srijemske županije, gđa. Anna - Maria Radić, predstavnica HCK i voditeljica službe za EU fondove te g. Saša Užarević, sveučilišni specijalist za ljudska prava održali su kratki govor u kojemu su pozdravili sudionike edukacije i pobliže ih upoznali s temom i sadržajem edukacije.

Prvoga dana edukacije tijekom prezentacije obrađene su sljedeće teme i cjeline:

- Sustav socijalne sigurnosti,  

- Sustav socijalne skrbi,

- Pružatelji socijalnih usluga,

- Socijalne usluge te

- Nasilje u obitelji s posebnim naglaskom na starije osobe.

Drugoga dana edukacija se bazirala na radu u grupama. Sudionici su znanje stečeno prvoga dana edukacije primjenjivali na konkretnim slučajevima te tražili rješenja i mogućnosti za pomoć korisnicima kojima je ugrožen i upitan socijalni status. Rješenja i mogućnosti su bazirana na upućivanje korisnika određenim nadležnim tijelima (Centar za socijalnu skrb, HZZO, Jedinica lokalne samouprave, Hitna medicinska pomoć, Policija i sl.). Sudionici su tijekom rada u grupama i raspravljanjem o mogućnostima pomoći pokazali odličnu primjenu stečenog znanja na konkretnim slučajevima te spremnost prenošenja informacija kolegama djelatnicima i volonterima koji su na terenu u direktnom kontaktu s korisnicima i potencijalnim korisnicima te informiranje samih korisnika. Po završetku edukacije svi sudionici su ispunjavali evaluacijski upitnik kojim su ocijenili cjelokupno zadovoljstvo održanom edukacijom, temom i načinom predavanja. 

Održanom edukacijom postignuta je svrha popratnih mjera koje je u sklopu projekta „Humanitarni paket za Slavoniju i Pounje“ zamišljena kao mjera kojom bi se društva Crvenog križa u svojim lokalnim zajednicama približila korisniku kao pojedincu, pružila mu potrebne informacije te na taj način izgradila ili ojačala već postojeće povjerenje. Ono što je vrlo bitno, sudionici su upoznati s načinom rada Centara za socijalnu skrb kao i sa uslugama koje Centri mogu pružiti potencijalnim korisnicima.

U okviru ove popratne mjere, tiskano je 7.000 letaka o dostupnim socijalnim uslugama koji bi se distribuirali krajnjim korisnicima, a isto bi služilo kao informacija koja bi ostala u kućanstvu korisnika te značajno doprinijela usmjerenom informiranju krajnjih korisnika o dostupnim socijalnim uslugama.

 

Nakon edukacije o dostupnim socijalnim uslugama održan je radni sastanak s partnerskim organizacijama. Na radnom sastanku podnesena su kroz prezentaciju voditelja projekta, Branimira Lukačevića, izvješća o provedbi aktivnosti na projektu te vrednovanja dosadašnje provedbe projekta FEAD. Na radnom sastanku se posebno govorilo o organizaciji druge kampanje za prikupljanje donacija i podizanja svijesti građana o važnosti doniranja hrane. Na radnom sastanku se govorilo o daljnjem provođenju projektnih aktivnosti te je dogovoren rok druge narudžbe paketa hrane. Također, raspravljalo se o problemima na koje smo nailazili tijekom same provedbe projektnih aktivnosti te su se tražila razna rješenja.